"اهدای خون نشانه‌ای از همبستگی است، به تلاش‌ها برای نجات بیماران بپیوندید"
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این روز جهانی هر ساله با هدف افزایش آگاهی در مورد نیاز به خون و فرآورده های خونی ایمن برای انتقال خون گرامی داشته می شود. این روز همچنین از اهداکنندگان خون که به صورت داوطلبانه و بدون دستمزد این کار را انجام می دهند قدردانی می کند.

این روز جهانی فرصتی را برای تشویق دولت ها و مقامات بهداشتی به منظور فراهم کردن منابع کافی برای افزایش جمع‌آوری خون از اهداکنندگان فراهم می کند.

هر روزه جان میلیون ها نفر با تزریق خون و فرآورده های خونی ایمن نجات می یابد.

سازمان جهانی بهداشت "WHO" همچنین شعار این روز جهانی را برای امسال با عنوان "اهدای خون نشانه‌ای از همبستگی است. به تلاش‌ها برای نجات جان بیماران بپیوندید" تعیین کرده است.

این روز به مناسبت سالگرد تولد "کارل لندشتاینر" "کاشف گروه های خونی ABO" در ۱۴ ژوئن ۱۸۶۸ نام گذاری شده است. لندشتاینر به خاطر کشف سیستم گروه خونی ABO برنده جایزه نوبل شد.

نیاز به خون، جهانی است و کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​اغلب با کمبود خون مواجه هستند که همین امر منجر به مرگ افراد می شود.

به گزارش cnbctv18، روز جهانی اهدای خون ابتکاری است که توسط سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از خدمات ملی انتقال خون و سازمان های اهداکننده خون در تقویت و گسترش برنامه های اهدای خون داوطلبانه انجام شده است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.