سالیانه بیش از ۱۳۵ هزار نفر مبتلا به بیماری سرطان می شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی قنبری مطلق گفت: در حال حاضر سرطان در ایران بروز کم تری نسبت به متوسط دنیا دارد و این موضوع ارتباط مستقیمی با جمعیت سالمندی در کشورهای دنیا دارد، در حال حاضر سالیانه بیش از ۱۳۵ هزار نفر مبتلا به بیماری سرطان می شوند، به طوری که حدود ۶٠ هزار نفر بر اثر این بیماری فوت می کنند البته خوشبختانه افراد زیادی مبتلا به بیماری سرطان درمان می شوند.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: شاخص بقا و مرگ و میر در بین بیماران سرطانی، پنج سال تعریف شده است که این شاخص در زمینه سرطان روده بزرگ ۴۱ درصد و سرطان پستان ۶۸ درصد است، در برخی از کشورها شاحص بقا حدود ۲٠درصد بهتر از ایران است. تشخیص زودهنگام بیماری سرطان نقش مهم و پررنگی در درمان آن دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: میزان ابتلای به بیماری سرطان در دنیا در حال رشد است که این افزایش بروز در آینده در کشورمان به دلیل پیرشدن جمعیت بیشتر خواهد شد، مطالعات نشان می دهد که سالمندی عوارض مختلفی دارد که یکی از آن بروز بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان است. هنوز مشخص نشده که بروز سرطان یکی از عوارض بیماری کرونا است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.