پائین‌ترین سن دریافت‌ واکسن کرونا در آمریکا اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده "FDA" روز جمعه "۱۷ ژوئن" مجوز دو واکسن کووید-۱۹ را برای کودکان پنج ساله و کمتر صادر کرد و در را به روی واکسیناسیون میلیون‌ها کودک کوچک این کشور باز کرد.

این سازمان، واکسن کووید-۱۹ فایزر–بیواِن‌تِک  را برای کودکان ۶ ماه تا ۴ سال و واکسن مدرنا را برای ۶ ماه تا ۱۷ سال مجاز کرد. فایزر در حال حاضر برای افراد بالای پنج سال مجاز است.

در حالی که بسیاری از والدین در ایالات‌متحده مشتاق واکسینه‌کردن فرزندان خود هستند، مشخص نیست که تقاضا برای این واکسن‌ها چقدر خواهد بود. داده‌های فدرال نشان می‌دهد که واکسن فایزر–بیواِن‌تِک برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله در ماه اکتبر مجاز شد اما تاکنون تنها حدود ۲۹ درصد از این گروه به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

مقامات کاخ سفید گفته‌اند که واکسن‌ها می‌توانند در اوایل هفته آینده برای گروه‌های سنی زیر پنج سال عرضه شوند، اگرچه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هنوز باید توصیه‌های خود را در مورد نحوه تزریق واکسن قبل از شروع جدی واکسیناسیون ارائه دهد.

رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: افراد فعال در زمینه مراقبت از کودکان می‌توانند به ایمنی و اثربخشی واکسن‌های کووید-۱۹ اطمینان داشته و مطمئن باشند که این سازمان در ارزیابی خود از داده‌ها، دقیق عمل کرده است.

مقامات بهداشت عمومی و کارشناسان اظهار کردند: اگرچه بخش زیادی از کودکان کوچک در موج زمستانی سویه امیکرون به ویروس کرونا آلوده شدند، ایمنی طبیعی به مرور زمان از بین می‌رود و واکسیناسیون باید به جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ در صورت افزایش مجدد موارد کمک کند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.