غل و زنجیر را از صنعت دارو باز کنید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز "سه‌شنبه مجلس درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاههای مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در ۴۴ سال گذشته صنعت دارو پاسخگوی نیاز کشور بود، اما امروز با کمبود احتمالی سرم و سایر اشکال دارویی مواجه هستیم که سال‌هاست در کشور ساخته می‌شود، باید سامانه‌های متصل به نظام سلامت بسترسازی شود و برنامه ریزی درستی باشد. دست و بال مردم را با بیمه قوی و دایره شمول آن بگیریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حوزه دارو و بهداشت و درمان اظهار کرد: دست و بال مردم و صنعت را با بیمه باز کنید و غل و زنجیر را از صنعت دارو باز کنید همچنین پزشکان و نظام سلامت نباید از داروهای جدید محروم شوند.

وی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت نسبت به شرکت‌های واکسن‌سازی افزود: دولت با شرکت‌های واکسن‌سازی قرارداد بسته و طبیعتا آنها بدون قرارداد نمی‌توانستند کاری کنند، پس کاری نکنید که در شرایط اضطراری این صنعت به شما اعتماد نکند. مسئولیت‌پذیری، پیشگیری و پذیرش مشکلات موضوع مهمی است.

به گزارش ایسنا روح‌الامینی در پایان گفت: قرار بود اگر کاری را می‌پذیریم با تمام قوا وارد میدان شده و با مشورت و برنامه ریزی و عاقلانه و عالمانه رفتار کنیم نه این‌که پزشکی از آن طرف کشور آمده و متصدی دارو شود و بعد هم توجهی به تذکرات ناصحان و خیرخواهان نشود.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.