زیرساخت‌های بهداشتی در کلان شهرها فاجعه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید جلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز "سه‌شنبه" مجلس، درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: چند اتفاق خوب در مجلس افتاده است که شامل اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه ۳ دهک پایین جامعه و ۵ هزار میلیارد تومان برای صندوق پرداخت بخشی از هزینه های درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی می شود.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همچنین یک نهم مالیات‌ها و عوارض وصولی موضوع ماده "۷" و بندهای "الف" و "ب" ماده ۲۸ این قانون به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌ شود و خزانه مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واریز کند و عدم تخصیص مبلغ مذکور در حکم تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است.

به گزارش ایسنا وی در پایان خطاب به رئیس مجلس افزود: در کلانشهری که شما نماینده آن هستید، وضعیت زیرساخت های بهداشت نامناسب است. شما تاکنون چند جلسه برای اصلاح زیرساخت ها برگزار کردید اما چرا حرف شما بر زمین مانده است؟ زیرساخت های درمانی در کلانشهرها فاجعه بوده و درصد پوشش خدمات درمانی زیر ۶۰ درصد است پس نمی توان انتظاری از شهرهای محروم داشت، زیرساخت خانه های بهداشت، درآمدهای نظام سلامت و خانه های بهداشت وضعیت مطلوبی ندارد، مراکز درمانی به موقع تجهیز نمی شوند و منابع مالی نظام ارجاع و پزشک خانواده در دل همین یک درصد مالیات است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.