نباید حتی یک صندلی در رشته های تخصصی خالی بماند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در اجلاس معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت: وقتی در رشته ای استاد و ظرفیت داریم به هیچ وجه نباید در آن رشته صندلی خالی داشته باشیم. 

وی افزود: دارای قوی ترین نظام سلامت منطقه هستیم و اولین و مهمترین وظیفه ما حفظ قدرت نظام سلامت است، استفاده از نرم‌ افزار های هوشمند در سیستم های درمانی ضروری است، در دوران کرونا کشورهای پیشرفته به همه امکانات دسترسی داشتند، اما آنچه آنها نداشتند و ما داشتیم، همراهی مردم بود، مهمترین مولفه قدرت یک کشور مردم هستند، در موضوع کرونا جمهوری اسلامی ایران و مردم افتخار آفریدند، در این دوران ۳۰۰ شهید مدافع سلامت داشتیم و این ایثارگری ها باید در تاریخ ثبت شود تا فراموش نشود.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه توفیق خدمتگزاری به مردم نصیب هرکسی نمی شود و باید خدا را شاکر باشیم که این موقعیت برای ما به وجود آمده است تا خدمتگزار مردم باشیم تصریح کرد: ارزش خدماتی که تیم بهداشت و درمان به مردم ارائه می کنند، قابل اندازه گیری نیست. در واقع خدمت در حوزه سلامت برای رضای خدا و از جنس ایثار است.
 
عین اللهی با بیان اینکه بدون شک قوی ترین نظام سلامت در منطقه را جمهوری اسلامی داراست، با اشاره به سفرش به ژنو برای شرکت در مجمع جهانی بهداشت در خرداد ماه اظهار کرد: در این سفر با ۹ وزیر بهداشت دیدار کردم، در سفر اخیر به عراق نیز، با رئیس جمهور و وزرای کشور عراق دیدار کردم و می ‌توانم بگویم که قوی ترین نظام سلامت منطقه را داریم و تمام دستاوردهایمان هم در شرایط سخت تحریم های ظالمانه حاصل شد. بنابراین اولین و مهمترین وظیفه ما حفظ قدرت نظام سلامت مان است.
 
وی خطاب به معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: به هیچ وجه از کیفیت درمان نباید کاسته شود و معاونت درمان بهترین محل برای ارزیابی دانش آموختگان است، هر کدام از ما وقتی مسئولیتی بر عهده می گیریم باید احساس مسئولیت داشته باشیم و مشکلات را شناسایی کرده و آنها را از ریشه حل کنیم، این اقدام در هر منطقه آمایشی باید به صورت مجزا انجام شود، زیرا برای همه کشور نمی توان یک نسخه واحد پیچید، چراکه شرایط مناطق مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان باید با یکدیگر همبستگی داشته باشند، در خصوص حضور اساتید در مراکز درمانی گفت: هر کسی که بخواهد در حوزه بالینی ارتقا پیدا کند، فعالیت های درمانی مقدمه آن است. یعنی اگر کسی مدارج بالای علمی هم داشته باشد، اما در درمانگاه ها و مراکز درمانی حضور پیدا نکند، نمی تواند ارتقا یابد، ارتقاء علمی ضروری است، مقاله محوری تنها راه ارتقای علمی افراد نیست بلکه در کنار آن باید به موارد دیگر از جمله اخلاق، رفتار و پژوهش های نیازمحور توجه داشت.
 
عین اللهی ضمن تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ارائه خدمت با کیفیت تر گفت: کادر بهداشت و درمان باید بکوشند تا روحیه جهادی را در خود تقویت کنند که این امر نیز به از خودگذشتگی نیاز دارد و وقتی ما مسئولیتی را بر عهده می گیریم، باید از خود گذشتگی داشته باشیم، ما هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و ۵۰۰ هزار پرسنل در کشور داریم، اما بهره وری مان باید افزایش یابد.
 
وی ضمن تاکید بر استفاده از نرم‌ افزارهای هوشمند در سیستم های درمانی اظهار کرد: امروزه ما می توانیم بسیاری از فرایندها را به صورت هوشمند حل کنیم و سیستم های درمانی باید با استفاده از نرم افزار های هوشمند ارتقا پیدا کنند، آموزش یک کار مستمر است، کادر سلامت همیشه باید در حال آموختن باشند، زیرا هر روز روش ها، داروها، دستگاه ها و تشخیص های جدیدی معرفی می شوند.
 
به گزارش وبدا وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اهمیت اورژانس گفت: بخش اورژانس از مهمترین قسمت های بیمارستان است و تاکید ما تنها بر خدمات پزشکان اورژانس نیست، بلکه تمامی پرسنل و کارکنان اورژانس باید کار خود را به نحو احسن انجام دهند، اورژانس محل احترام به بیمار است و رعایت شان و منزلت بیمار از ضروری ترین امور در نظام سلامت است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.