رشد ۲۳/۵ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رضا مهدی زاده گفت: در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون با فروکش کردن شیوع بیماری کرونا از رشد ۲۳/۵ درصدی برخوردار است. در سه ماه اول امسال ۱٠۱ هزار و ۹۷۳ واحد خون و فرآورده های خونی اهدا شده است.

وی افزود: به طور متوسط روزانه بین ۱۷٠٠ نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون و فرآورده های خونی در سطح استان تهران مراجعه می کنند که ۱۲۵٠ تا ۱۳٠٠ نفر موفق به اهدای خون خواهند شد. آمارها نشان می دهند که نیمی از اهدا کنندگان خون جزء افراد مستمر هستند، شهرستان های پرند، پردیس، اسلامشهر و پاکدشت فاقد مراکز انتقال خون هستند و امیدوارم اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. برخی از تجهیزات نیازمند بازسازی هستند که امیدوارم اعتبار لازم برای این کارها هرچه زودتر اختصاص پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیر کل انتقال خون استان تهران در پایان گفت: برای توسعه فعالیت ها، دو مرکز چیذر و ابوذر مجددا راه اندازی شده اند و تعداد تیم های سیار را به چهار تیم افزایش داده ایم. نیاز به خون همیشگی و دائمی است. با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا، عمل های جراحی افزایش پیدا کرده اند و مصرف کنندگان فرآورده های خونی دائمی مانند بیماران تالاسمی بیشتر خواهند بود، وضعیت ذخایر خونی در استان تهران نسبتا مناسب است، اما توصیه می شود مردم مشارکت بیشتری در این امر خیر داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.