آخرین آمار جان‌باختگان و مصدومان زلزله هرمزگان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجتبی خالدی با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان هرمزگان گفت: تاکنون 49 نفر مصدوم داشتیم که نیمی از این افراد از مراکز درمانی مرخص شده‌اند، البته دو مصدوم نیاز به کار تخصصی دارند که در حال انجام است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تاکنون 5 فوتی در حادثه زلزله امروز داشتیم ادامه داد: دو بیمارستان در حال آماده‌باش هستند، ضمن اینکه دارو و تجهیزات موردنیاز از بندرعباس به منطقه اعزام شده و تعدادی نیروی اورتوپد و اورژانس برای منطقه تامین شده.

وی افزود: 7 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در منطقه حضور دارند، یک بالگرد در حال حرکت به منطقه است ضمن اینکه دو دانشگاه شیراز 5 دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام کردند و یک تیم تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اعزام به منطقه اعلام آمادگی کرده‌ است.

همچنین یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت زلزله در استان هرمزگان گفت: از دقایق اولیه تیم‌های امدادی این جمعیت حضور داشته و موضوع جست‌وجوی مصدومان و عملیات نجات اکنون به پایان رسیده، ضمن اینکه دو فروند بالگرد در منطقه مستقر است و 27 تیم امدادی نیز در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اقلام امدادی رسیده به منطقه زلزله‌زده خاطرنشان کرد: قریب به 600 دستگاه چادر گروهی، 400 تخته موکت و 5 هزار تخته پتو در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته، ضمن اینکه بسته‌های غذایی 72 ساعته تا یکی دو ساعته آینده به منطقه می‌رسد، با توجه به گرمای 44 درجه منطقه زلزله‌زده، چادرها نصب شده و در تلاش هستند تا آب و برق منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برقرار کنند تا کولرهایی برای زلزله‌زدگان نصب شود.

به گزارش فارس دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان گفت: هیچ کمبودی از نظر اقلام وجود ندارد، هزار بسته مواد غذایی در مسیر منطقه زلزله‌زده قرار دارد، ضمن اینکه 9 تیم واکنش سریع از شیراز به منطقه اعزام شده و استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و درواقع همه هلال‌احمرهای کشور برای خدمت‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.