کاهش ۲۵ درصدی ظرفیت پذیرش دندانپزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی مفتح درباره موضوع تعیین ظرفیت ورود به برخی رشته های پزشکی مانند دندان پزشکی به عنوان یکی ازمهمترین موضوعات فعلی نظام آموزشی کشور و تعارض منافع موجود در این زمینه گفت: دستگاه های حاکمیتی و وزارت بهداشت باید برمبنای آمارهای موجود، تعداد دندانپزشک مورد نیاز کشور را با توجه به جمعیت و گستردگی آن در سطح کشور تعیین کنند و برای رسیدن به این هدف اقدامات لازم را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: بر اساس وظیفه‌ حاکمیت و دولت اگر ظرفیت های موجود برای تربیت دندان پزشک بیشتر کافی نباشد، باید این ظرفیت فراهم شود، به نحوی که ما از نظر تعداد دندان پزشک به حد نساب جمعیت برسیم و شاهد کمبود و محدودیت دسترسی به دندان پزشک نباشیم.  

وی در خصوص دلایل کاهش 25 درصدی ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ و سرانه‌ دندان پزشکی ایران درمقایسه با سایر کشورهای دنیا و منطقه افزود: من به عنوان نماینده‌ همدان در حوزه‌ انتخابیه خود کمبود دسترسی به دندان پزشک را شاهد هستم و این کمبودی است که باید دولت و وزارت بهداشت در رفع آن تلاش کند شواهد میدانی بنده و همه نمایندگان شهرستان نیز به خوبی بیانگر ضعف در دسترسی به خدمات پزشکی و عدم دسترسی به خدمات مناسب دارد که به سرعت ظرفیت برای تربیت دندان پزشک را بالا ببرد. من در این حوزه تخصصی اظهارنظر تخصصی ندارم اما این را خوب می دانم که باید خدمات مورد نیاز مردم به آسانی تامین و در دسترس به پزشک بسیار آسان باشد و در خمدت همگان قرار بگیرد.  

به گزارش فارس مفتح در پایان با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من به عنوان نماینده مجلس از وزارت بهداشت و تصمیمات آن اطلاع کاملی ندارم اما می دانم که وظیفه‌ دولت و وزارت بهداشت است که طبق استانداردهای تعریف شده و نسبت به نیاز جامعه سرانه‌ دندان پزشک و ظرفیت پذیرش آن را افزایش دهد. در حال حاضر شواهد میدانی و آماری نشان از ظرفیت کم پزشکی، دندان‌پزشکی و دیگر موارد دارد که سریعا باید نسبت به آن پاسخ داد وگرنه سال‌های بعد به مشکل خواهیم خورد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.