پائین نگه داشتن تعرفه ها و افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی مشکلی را حل نمی کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رازی ضمن ابراز تاسف از این که تصمیم گیرندگان نظام سلامت کشور از دیر باز راه حل معضلات این حیطه را در بیگاری کشیدن از جامعه پزشکی دیده اند گفت: با تحمیل انواع و اقسام طرح های اجباری و خدمت در نقاط دور افتاده آن هم بدون امکانات و زیر ساخت ها ی نرم افزاری و سخت افزاری و حتی در اختیار نگذاشتن کادر پیراپزشکی تحصیل کرده ‌و در حد ‌متوسط به خیال خودشان در صدد بر طرف کردن مشکلات بهداشت و درمان در نقاط ادور افتاده هستند.

قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: از آن جا که بیگاری کشیدن مشکلات و درد سر های خودش را دارد، راه حل را در افزایش تعداد پزشک می بینند و به خیال خودشان اگر تعداد پزشکان افزایش یابد بنا به قانون عرضه و تقاضا پزشکان خودشان به مناطق محروم می روند، اما تجربه چهل ساله نشان داده است که با پایین نگه داشتن تعرفه ها و افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه افزوده نیز  خواهد شد.

وی افزود: گروهی دیگر نیز با نیت خیر به این فکر هستند که با استفاده از نیرو‌های محلی و پذیرش دانشجو از طریق سهمیه مناطق آن ها را موظف به انجام خدمت در شهر و محل زندگی خودشان نمایند، که البته این کار نیز قبلا انجام شده و جواب نداده است، در واقع این افراد پس از فارغ‌ التحصیلی با هزاران لطایف الحیل از ابتدای شروع به کار به دنبال فرار و گریز از خدمت و محل تعیین شده هستند و ناکارآمدی این روش نیز مشخص شده است.

رازی با بیان این که تنها راه اداره جوامع بشری امروزه مسلح شدن به علم روز در رابطه با آموزش و استانداردهای آن  اقتصاد سلامت و جامعه و هزاران چالش علمی دیگر است خاطرنشان کرد: با تصمیم های آنی و غیر علمی و به قول معروف هیئتی نمی توان چالش های بهداشت و درمان یک مملکت را اداره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ در پایان با تاکید بر این که از آب نمی توان کره گرفت گفت: بر اساس همین ساده نگری و بر خلاف تمامی موازین علمی و اجتماعی جهانی گروهی ساده لوح فکر می کنند با پایین نگه داشتن تعرفه های پزشکی و افزایش پذیرش دانشجو ،شاخ پزشکان را می شکنند!! و در حقیقت همین کوته فکری ها و ساده نگری ها وضعیت بهداشت و درمان را به این جا کشانده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.