ضرورت کاهش مرگ زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر تا سال ۲۰۲۵
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا مهدوی گفت: بر اساس سند غیر واگیر تدوین شده، ایران موظف است که تا سال ۲٠۲۵ مرگ زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، سکته های قلبی، فشار خون، تنفسی و سرطان ها را کاهش دهد.

معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف تدوین سند بیماری های غیر واگیر توقف افزایش شیوع چاقی و دیابت در بین مردم است. چاقی یکی از مهم ترین علت بروز دیابت در بین مردم است. مداخلات پیشگیرانه از بروز چاقی در مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت در سراسر کشور انجام می شود.

وی افزود: در مراکز جامعه سلامت، غربالگری افراد برای تغییر شیوه زندگی انجام می شود و مشاوره های تغذیه نیز به مراجعه کنندگان با هدف کاهش چاقی و میزان ابتلا به دیابت در خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت انجام می شود، کم تحرکی و تغذیه ناسالم به همراه مصرف دخانیات سبب بروز چاقی و بیماری های غیر واگیر در کشورها خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهدوی در پایان اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده آموزش های مختلف به افراد چاق داده می شود لذا با هدف کاهش خطر مداخلات خوبی انجام خواهد شد. چاقی یک بیماری است و باید در کشور به آن به عنوان یک عارضه نگاه کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.