افزایش مبتلایان کرونا در آمریکا و تلاش برای مقابله با زیرسویه جدید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در حالی که آمریکا در تلاش برای تهیه دُزهای یادآور واکسن‌ برای همه بزرگسالان در این کشور است، استراتژی جدیدی را برای مقابله با زیرسویه اُمیکرون موسوم به BA.۵ اعلام کرده است.

مقامات دولتی این کشور اعلام کردند: BA.۵ یکی از زیرسویه های اُمیکرون است که در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا به کرونا در این کشور ناشی از این زیر سویه است.

دولت ایالات متحده اعلام کرد: این زیر سویه پتانسیل آن را دارد که طی هفته‌های آینده باعث افزایش آمار مبتلایان شود. روزانه به طور میانگین حدود ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کروناویروس ثبت میشود و موارد بستری در بیمارستان از ماه آوریل روند افزایشی پیدا کرده است اگرچه کمتر از موج قبلی شیوع بیماری است.

کاخ سفید اعلام کرد که تلاش‌ها برای واکسینه کردن تعداد بیشتری از افراد به‌ویژه در مناطقی که BA.۵ بیشترین موارد ابتلا را به خود اختصاص داده، در دستور کار است و به مردم توصیه می شود به طور منظم به انجام تست کرونا اقدام کنند.

همچنین ایالات متحده در حال کار روی طرحی برای تزریق دومین دُز یادآور واکسن کرونا برای بزرگسالان زیر ۵۰ سال است تا شیوع زیرسویه‌های BA.۵ و BA.۴، مهار شود.

به گزارش روزنامه گاردین، در حال حاضر در این کشور بزرگسالان بالای ۵۰ سال و افراد بالای ۱۲ سال که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، چهار ماه پس از دریافت اولین دُز یادآور واجد شرایط تزریق دومین دُز یادآور هستند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.