اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، ضامن موفقیت طرح دارویار
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون سامه‌یح نجف آبادی با اشاره به اجرای طرح دارویار از سوی وزارت بهداشت گفت: این برنامه، طرح خوبی است و بودجه مناسبی هم برای حمایت از بیمه‌ها در نظر گرفته شده است. وزارت بهداشت هم اگر تا امروز تأخیری در اجرای این برنامه داشته است به این دلیل بوده که بودجه اختصاص داده شده برای یکسال کافی نبوده است، در حال حاضر بودجه اختصاص داده شده برای این طرح حدود 80 هزار میلیارد تومان است و برای این 8 ماه کفایت می‌کند و ماهی 10 هزار میلیارد تومان هم بخواهد صرف این موضوع شود کاملا کفاف آن را خواهد داد.
 
وی افزود: امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه همکاری لازم را در این مورد داشته باشد تا این طرح مؤثر واقع شود. در حال حاضر بیمه‌ها افزایش قیمت دارو را قبول کرده‌اند و مخارج اضافه‌ای را که بیمار می‌بایست پرداخت می‌کرد حذف شده است، اگر سازمان برنامه و بودجه آن چیزی را مجلس مصوب کرده است عملیاتی کند، هیچ مشکلی تا آخر سال برای حوزه دارو پیش نخواهد آمد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این موضوع که برنامه و بودجه هنوز اعتبارات لازم را به بیمه‌ها اختصاص نداده است، گفت: در حال حاضر پرداختی‌هایی داشته است. سازمان بیمه سلامت تمامی بدهی‌های خود را پرداخت کرده است از آن سو بیمه تأمین اجتماعی هم مقداری اعتبار دریافت کرده و در حال پرداخت بدهی‌های خود است. اکنون وضعیت نسبت به یک ماه قبل بسیار بهتر شده است.

سامه یح ادامه داد: متأسفانه طی چند ماه گذشته فشار بسیار زیادی به کارخانه‌جات دارویی وارد شد که آینده ناخوشایندی را برای صنعت دارو در کشور ترسیم کرده بود طرح "دارویار" می‌تواند صنعت دارو را نجات دهد. اگر بیمه بتواند پرداختی‌های خود را انجام دهد با توجه به اینکه قیمت دارو مقداری افزایش پیدا کرده است می‌تواند جان تازه‌ای به کارخانه‌جات داروسازی بدهد. هم اینکه بیمار هم تبعات گرانی دارو را متحمل نشود.

به گزارش ایلنا وی در پایان در رابطه با ساز و کار کمیسیون بهداشت و درمان برای نظارت بر اجرای این طرح اظهار کرد: واقعیت امر این است که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح، کمیسیون را مطلع نکرده بود. پس از علنی شدن این طرح و اطلاع مجلس، بلافاصله جلسه‌ای برگزار کردیم. این طرح جدیدی است و باید فعلا با آزمون و خطا اجرا شود به تبع اگر مشکلاتی در اجرای آن باشد باید رفع شود، اگر سازمان برنامه و بودجه حمایت خوبی را از این طرح داشته باشد، قطعا این طرح با موفقیت همراه خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.