کمبود اعتبار یکی از مهمترین چالش‌های سازمان انتقال خون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی اکبری دهبالایی با اشاره به کمبود اعتبار به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های سازمان انتقال خون گفت: با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی نیز روبرو هستیم. برخی پایگاه‌های انتقال خون نیازمند به روزآمدسازی و افزایش تعداد پزشک و نیروی متخصص ثابت هستند که در دستور کار قرا گرفته و به زودی اجرائی می شود.

سرپرست اداره کل پشتیبانی و نگهداری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: همچنین درنظر داریم به نحوی برنامه ریزی کنیم تا میزان خون‌گیری در روز متناسب با جمعیت هر شهرستان تنظیم شود. در عین حال بحث آموزش نیروها نیز مهم است و به زودی این برنامه در برخی مراکز اهدای خون کشور عملی می‌شود، مرکز انتقال خون را برای مردم و کارکنان، فضایی متناسب، امن و کاملا مجهز کرده‌ایم تا شهروندان رغبت بیشتری برای اهدای خون به همنوعان خود داشته باشند و حتی دقیقه ای معطل نشوند.

وی با اشاره به صعب‌العبور بودن برخی از روستاها و مناطق اظهار کرد: بسیاری از مردم ساکن روستاها علاقمند به اهدای خون هستند اما نبود امکانات و دوری مسافت، مراجعه به مراکز اهدای خون را برای ایشان دشوار کرده است. امیدواریم با پیگیری‌های مدیر عامل سازمان و اضافه کردن اتوبوس‌های ویژه و سیار خون‌گیری، این مشکل برطرف شود تا ضمن تامین خون و فراورده های آن برای بیماران، دسترسی مردم به مراکز اهدای خون راحت‌تر شود.  

به گزارش ایسنا اکبری دهبالایی در پایان کمبود اعتبار را یکی از مهمترین چالش های سازمان انتقال خون دانست و گفت: برای بهبود عملکرد این سازمان به افزایش بودجه نیاز داریم و متاسفانه باید گفت با وجود افزایش بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی امکانات انتقال خون متناسب با آن رشد نکرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.