هشدار WHO نسبت به افزایش مرگ‌ومیرهای آبله میمونی در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یکی از مقامات مرتبط با سازمان جهانی بهداشت در منطقه اروپا در بیانیه ای گفت: با افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی انتظار می رود شاهد مرگ و میر بیشتری ناشی از این بیماری باشیم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین تاکید کرد که هدف باید قطع سریع زنجیره انتقال آبله میمونی و توقف شیوع آن باشد. با این حال وی همچنین افزود که در بیشتر موارد، این بیماری بدون نیاز به درمان خود به خود بهبود می یابد.

طبق آخرین به روز رسانی سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۲۸ ژوئیه، از ماه مه سال جاری میلادی "۲۰۲۲" تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در ۷۸ کشور جهان شناسایی شده است. این در حالی است که در آن زمان تنها پنج مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری در منطقه آفریقا گزارش شده بود.

اخیرا دو مورد مرگ ناشی از آبله میمونی در اسپانیا، یک مورد در برزیل و یک مورد هم در هند گزارش شده است. شخص قربانی این بیماری در هند یک جوان ۲۲ ساله اهل ایالت کرالا در این کشور بوده که روز شنبه جان خود را از دست داد.

به گزارش بیزینس استاندارد، این مقام مرتبط با سازمان جهانی بهداشت پیش از این نیز در توییتر گفت: زمان آن رسیده است که همه ما اقدام کنیم. افرادی که احتمالاً در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی هستند باید برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری اقدام کنند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.