طرح دارویاری مورد رضایت و تایید قاطبه کمیسیون بهداشت مجلس است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد وزارت بهداشت در خصوص نحوه اجرای طرح دارویاری گفت: طرح دارویاری مورد رضایت و تأیید قاطبه کمیسیون بهداشت مجلس است اما ما ملاحظاتی را داریم که در روند اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد. در وهله اول شرط اجرایی شدن این طرح پرداخت بدهی طولانی مدت به بنگاه‌های مرتبط نظیر داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها بود که در دو هفته گذشته تلاش خوبی از سوی بیمه‌ها به ویژه بیمه نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر برای استمرار اجرای این طرح باید قرارگاهی برای اجرایی شدن آن شکل گیرد. نیازمند است رئیس جمهور افراد یا قرارگاهی را بالاتر از وزرا برای اجرای این طرح تعیین کند، از سوی دیگر عدم دست‌اندازی به بودجه و اعتباراتی که برای اجرای این طرح تخصیص داده می‌شود از نکات حائز اهمیت می‌باشد.

به گزارش ایسنا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: از سوی دیگر این طرح فرصت گرانبهایی برای پر کردن چاله‌های نظام سلامت و تشکیل طرح‌هایی نظیر پزشک خانواده، نسخه الکترونیکی و پرونده الکترونیکی است. از سوی دیگر باید در راستای این طرح به سمت نوسازی تجهیزات و ملزومات پزشکی و صنایع دارویی حرکت کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.