چه تضمینی برای عدم تکرار تجربه طرح تحول سلامت در طرح دارویاری وجود دارد؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد خدابخشی در جلسه علنی‌امروز "سه شنبه" مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد وزارت بهداشت و ‌درمان در اجرای طرح دارویار با انتقاد از کمبود دارو در داروخانه‌ها گفت: این طرح چند سوال و ابهام دارد که باید رفع شود اینکه چرا طرح با تاخیر اجرا شد؟ افرادی که در این ۴ ماه از بازار آزاد دارو دریافت کرده اند مابه التفاوت خود را از کجا تامین می کنند و در نهایت بحث عدالت در سلامت چگونه دیده می شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: منابع پایدار سلامت این طرح چگونه تامین می شود و چه تضمینی وجود دارد که بلایی که بر سر طرح تحول سلامت و پزشک خانواده آمد، بر سر این طرح نیاید؟ همچنین با توجه به اینکه افراد زیادی هستند که تحت پوشش نیستند، تکلیف این افراد در این طرح چیست؟ سالمندان و افراد دارای معلولیت و جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد در این طرح چگونه دیده شده است؟ 

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: چگونه این طرح می خواهد بدون در نظر گرفتن زیرساخت های اصلی یعنی پزشک خانواده و نظام ارجاع مانع تقاضای القایی شود. عمده مشکلات نظام بهداشت و درمان ما صرف نظر از فقر زیرساختی، به عدم نظارت بر می گردد، ضریب نفوذ بیمه درمان در مناطق مختلف کشور متفاوت است، در برخی از استان ها ضریب نفوذ بیمه نصف استان های برخوردار است و باید برای این موضوع نیز برنامه ریزی کامل صورت گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.