شاهد کمبود دارو و قاچاق آن هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا احمدی در جلسه علنی‌ امروز "سه شنبه" مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد وزارت بهداشت و ‌درمان در اجرای طرح دارویار با انتقاد از کمبود دارو در داروخانه‌ها گفت: اکنون شاهد قاچاق داروها هستیم.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در مراجعه به داروخانه ها با نبود دارو مواجه می شوند حال اینکه همان داروها در بازار با قیمت گزافی خرید و فروش می‌شود این یعنی اینکه دارو هست اما دست‌هایی پشت پرده وجود دارد، قیمت سرسام‌آور داروها و تجهیزات پزشکی مردم را اذیت می کند، بیمار در بیمارستان‌های دولتی با بیمه پذیرش می‌شود اما مردم را مجبور به خرید تجهیزات پزشکی از بازار آزاد آن هم با قیمت گزاف می کنند.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: اجرای طرح دارویاری در صورتی خوب است که بتواند مانع از کمبود قاچاق دارو و ساماندهی قیمت‌ها شود اما اینگونه نیست، یکی از نمونه ها معطل شدن مردم در مراجعه به داروخانه ها با قطع شدن اینترنت است. وزارت بهداشت باید در این زمینه تدبیری بیندیشد، چه راهکاری برای حمایت از بیش از ۷ میلیون نفر فاقد بیمه وجود دارد؟ ما در بیمه سلامت موفق نبودیم پس باید طرح دارویاری به گونه ای اجرا شود که مردم آسیب نبینند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.