مردم استقبال کمتری از تزریق دز یاد آور واکسن کرونا دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم قادری گفت: به دلیل این که بیماری کرونا خفیف شده است و مردم ایمنی نسبی پیدا کرده اند به نظر می رسد با شرایط موجود، این واریانت شدت کمتری از سویه های قبلی داشته باشد. متاسفانه مردم استقبال کمتری از تزریق واکسن و به خصوص دز یاد آور دارند در صورتی که قسمتی از کاهش بستری ها و مرگ و میرها در شرایط فعلی ناشی از ایمنی ایجاد شده توسط واکسیناسیون گسترده است.

رئیس اداره مراقبت و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: دلایل دیگر عدم استقبال از دز یادآور شامل ابتلا به بیماری و انتظار برای بهبودی هستند که برخی از مردم به علت ابتلا، تزریق دز یادآور را به بعد از بهبودی موکول کرده اند، دلیل دیگر ترس از عوارض بسیار کم واکسن است در صورتی که عوارض بیماری ده ها برابر عوارض جزئی واکسن است، با توجه به این که فعلا تنها ابزار‌ مبارزه با این بیماری، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل ها است، لازم است این دو عامل همچنان مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: پیش بینی آینده بسیار سخت است اما ایمنی ایجاد شده در اثر ابتلا به بیماری و واکسیناسیون گسترده می تواند باعث‌کاهش بستری و‌ مرگ و‌ میر شود. امیدواریم این سطح از ایمنی، در پاییز و زمستان پایدار بماند. هرچند در این مورد نگرانی هایی داریم، اگر در طول دو ماه آینده، درصد بالایی از مردم دز یادآور تزریق کنند، می تواند در پاییز و زمستان کمک بسیاری به پیشگیری از افزایش موارد شدید کند. در حال حاضر به نظر می رسد شرایط پایدار است ولی نوساناتی در آمار ابتلا و‌ مرگ وجود دارند که ناشی از دسترسی ویروس به برخی از لایه های حساس جمعیتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قادری در پایان گفت: امیدواریم شاهد‌ کاهش بیشتر موارد در هفته های آینده به شرط عدم بروز اتفاق خاص، عدم تسریع گردش ویروس یا عدم بروز واریانت های مسری و ایمنی گریز باشیم، مسئله مهم برای آینده، داشتن یک برنامه آمادگی و شناسایی و پاسخ به این گونه اپیدمی ها است که بتوان به کمک آن در برابر اپیدمی های تنفسی واکنش مناسب داشت چون ما نگران بروز موارد ابتلا به آنفلوانزا در پاییز و زمستان هستیم که ممکن است ما را با چالش مواجه کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.