قیمت دارو و توزیع آن وضعیت خوبی در سطح کشور ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، صدیف بدری با اشاره به وضعیت توزیع دارو و قیمت آن در سطح کشور گفت: آنچه که به عنوان قیمت دارو اعلام می شود با آنچه که در داروخانه ها به فروش می رسد متفاوت است. در داروخانه ها قیمت دارو افزایش داشته است و برخی از آنتی بیوتیک ها به میزان کم در بازار پیدا می شوند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مردم برای تامین داروهای بیماری های خاص که به صورت وارداتی وارد کشور می شوند بعضا با مشکلاتی مواجه هستند این داروها با سهمیه قطره چکانی و بسیار محدود وارد کشور می شوند. داروهایی هم که در داخل تولید می شوند با هزار و یک بهانه کاهش یافته اند.

وی تصریح کرد: دولت به تامین سرمایه در گردش کارخانه های تولید دارو و بخش های واردکننده دارو باید بیش از پیش توجه داشته باشد. اگر دولت نتواند مشکل سرمایه در گردش این بخش را حل کند ما همچنان با مشکلاتی در حوزه دارو مواجه خواهیم بود. سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و دولت باید طبق وظایفی که بر عهده دارند به تامین سرمایه در گردش کارخانه های دارویی کمک کنند.

به گزارش ایسنا بدری در پایان تاکید کرد: بنده نمی گویم که وضعیت دارو این روزها بحرانی است ولی وضعیت خوبی نیز ندارد. باید همه دستگاه های مسئول در این حوزه دست به دست هم داده تا شرایط بهبود یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.