۸۰ درصد جامعه دچار اختلالات روانی ماندگار کووید ۱۹ هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین سپهر در اولین همایش ملی "آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی اجتماعی" با بیان اینکه دوران پسا کرونا نداریم گفت: ظاهرا باید با این بیماری زندگی کنیم و احتمالا با تهدیدات دیگری نیز روبرو شویم. از این رو لازم است امروز آماده مقابله با هر تهدیدی باشیم که احتمالا پیش روی ما خواهد بود.

وی با اشاره به درگیری جامعه با اختلالات روانی حاصل از پاندمی کووید ۱۹ افزود: امروز با جماعت آسیب پذیری مواجه‌ایم که باید برایشان تدبیر و راهکاری اندیشید.‌ کرونا بیماری تشدید گر، پیش رونده، خطر ساز  و یکی از تهدیدهای زیستی پر هزینه است که جهان درگیر آن است. رکود اقتصادی بزرگترین مساله ای بود که جهان با آن مواجه شد، همچنین تلفات انسانی، ابتلا به بیماری، فوت و مرگ و میر، هزینه بالای بهداشت و درمان و تغییر سبک زندگی از عواقب مهم این تهدید زیستی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه این همایش در صدد است از مجموع مقاله ها سند ملی و جامع مقابله با عوارض روانی اجتماعی کرونا را تهیه کند خاطرنشان کرد: این سند مبنای تصمیم سازی ها، تصمیم‌گیری ها و اقدامات راهبردی و عملیاتی ما در ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود. اگر به دقت و با رعایت تمام الزامات علمی و تجربی این سند تولید شود، شاید بتوان گفت جزء کشورهای موفق و برتر دنیا شویم که در حوزه سلامت روان یک نسخه علمی دارند.

به گزارش ایسنا سپهر در پایان با بیان اینکه تداوم تهدیدات زیستی بسیار محتمل است و نمی‌توان گفت کرونا تمام شده است تصریح کرد: باید آماده پاسخگویی به هر تهدید به ویژه تهدید زیستی شویم. رییس جمهوری با این درخواست که "ستاد ملی مقابله با کرونا" به "ستاد ملی مقابله با تهدیدات زیستی" تبدیل شود موافقت کرد و این امر نشان از جدی بودن تهدیدات زیستی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.