موج هفتم کرونا در پایتخت در حال نزول است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی با اشاره به شیب نزولی کرونا در پایتخت گفت: بر اساس آخرین اطلاعات می‌دانیم که وضعیت بیماری در استان کاهشی بوده است. تعداد کل مراجعه روزانه به کلینیک‌های تنفسی حدود ۳۰۰۰ نفر است و شاید تنها ۵ درصد این افراد نیاز به بستری شدن داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم بیماری تا پایان شهریور شرایط آرام‌تری را تجربه کند، تعداد موارد بستری روزانه به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است. از سوی دیگر خوشبختانه موارد مرگ و میر مثبت کرونایی پایتخت نیز تک رقمی شده است، یکی از مواردی که از حدود دو ماه قبل مشخص شد، این بود که بیماری بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال با بیماری زمینه‌ای روئیت می‌شود که در این گروه هم واکسیناسیون با اقبال خوبی مواجه شد، موج هفتم کرونا در پایتخت در حال نزول است،‌ با توجه به اینکه از قله موج هفتم گذر کردیم، قطعا اگر با همین روال پیش برویم ان‌شاءالله تا اوایل مهرماه موج هفتم بیماری بالاخره فروکش می‌کند.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران در خصوص پیش‌بینی بیماری در ماه‌های آتی گفت: تصور نمی‌کنیم پس از برگزاری پیاده‌وری اربعین مشکل خاصی در بیماری رخ دهد و این مراسم هم با ملاحظات و دستورات لازم برگزار می‌شود، پیش بینی‌ بروز موج هشتم کرونا سخت است اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بروز بیماری‌های تنفسی نظیر آنفلوآنزا، یکی از نکات مهم برای کاهش بروز بیماری‌های تنفسی،‌ تزریق واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور تا اوایل مهر است.

به گزارش ایسنا توکلی در پایان در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان تهران نیز گفت: شرایط خوب است و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۵۰ سال استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند و اکثر مردم دز چهارم را تزریق کرده‌اند و درواقع می‌توان گفت استقبال از دزهای یادآور واکسن در تهران مطلوب بوده است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است، هنوز شرایط کاملا عادی نیست و لازم است پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. خوشبختانه فرهنگسازی استفاده از ماسک شکل گرفته است، اما لازم است که در محیط‌های بسته جدی‌تر گرفته شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.