به دنبال گسترده‌تر شدن شمول بیمه‌ای داروها هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ولی اسماعیلی با اشاره به وضعیت قیمت دارو و توزیع آن در بازار گفت: بنده و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش های مختلفی در خصوص افزایش قیمت دارو دریافت و این موضوع را به شخص رئیس جمهور منتقل کردیم. با وجود اینکه وزارت بهداشت معتقد بود که قیمت دارو افزایشی نداشته است با بازدید میدانی که انجام دادیم مشخص شد که قیمت دارو رو به افزایش است.

وی افزود: در جلسه بعدی که با رئیس جمهور داشتیم ایشان را در جریان قرار دادیم که قیمت دارو در حال گران شدن است. بعد از این موضوع وزارت بهداشت اقداماتی را در دستور کار قرار داد تا جلوی افزایش قیمت دارو گرفته شود. موضوع بعدی این بود که خیلی از داروها که در داخل تولید می شوند مواد اولیه آنها از خارج وارد شده و بخشی از گرانی آن به موضع تحریم ها باز می گردد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: امروز باتوجه به اقداماتی که در حوزه اجرایی صورت گرفته قیمت ها تا حدودی کنترل شده است. در حوزه بیمه ای نیز اقدامات خوبی با پیگیری مجلس صورت گرفته است. اکثر داروهایی که برای بیماران خاص نوشته می شود خارج از چهارچوب بیمه ای بوده که فشار مضاعفی بر این بیماران تحمیل می کند.

به گزارش ایسنا اسماعیلی در پایان گفت: در جلسه آتی کمیسیون معاونت درمان تامین اجتماعی فراخوانده خواهد شد تا داروهایی که زیرمجموعه بیمه قرار می گیرند بیشتر شود. بدین گونه کمی از فشار وارده بر بیماران کاسته خواهد شد. خوشبختانه امروز بیمه نیز همگانی شده و هر کسی که به بیمارستان مراجعه کند اگر بیمه نداشته باشد خود به خود مشمول بیمه سلامت خواهد شد. اما بخشی از داروهایی که نوشته می شود مردم باید به صورت آزاد تهیه کنند و ما به دنبال این هستیم که شمول بیمه ای داروها را افزایش دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.