تنها ۵ تا ۱۰ درصد پزشکان درآمد بالایی دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا آریان‌پور به بررسی علل افزایش مهاجرت پزشکان و خالی ماندن برخی از رشته‌های پزشکی در کشور پرداخت و گفت: مهاجرت پزشکان تا حدودی با سایر رشته‌ها متفاوت است. رشته پزشکی، در عرصه بین‌المللی خواهان دارد و برای همین رقابت در آن نیز زیاد است و باید درک کنیم که حفظ نیرو در چنین شرایطی دشوار است با این حال ما در کشور به جای اینکه در برابر این مکش بایستیم، جوانان را به سمت مهاجرت سوق می‌دهیم و فضای موجود علیه پزشکان، انگیزه کادر درمان برای ماندن در ایران را از بین می‌برد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بحث دستمزدها به عنوان عامل مهم مهاجرت گفت: ۵ تا ۱۰ درصد پزشکان درآمد خوبی دارند متأسفانه جامعه همین اقلیت را می‌بیند و گمان می‌کند تمامی پزشکان با این درآمد زندگی می‌کنند، در حالی‌که یک پزشک متخصص در منطقه محروم شاید حدود ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد.

وی در خصوص اینکه مجلس چه برنامه‌ای برای جذب نیروی پزشکی به جای دفع آن دارد اظهار کرد: آموزش پزشکی زیر نظر علوم و تحقیقات است و تحت نظر بخش ما نیست و در این زمینه چالش‌هایی وجود دارد و درباره دو نوع مهاجرت، یعنی رفتن از بیمارستان دولتی به خصوصی و رفتن از ایران، به وزارت بهداشت به عنوان سیاستگذار تذکر داده شده است.

آریان‌پور با اشاره به مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با افزایش ظرفیت پزشکی دانشگاه‌ها گفت: مجلس فقط کمیسیون بهداشت و درمان نیست و متأسفانه به دنبال راحت‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل کمبود پزشک هستند ما به دنبال اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده هستیم و اگر این اتفاق بیافتد، اقشار مختلف پزشکی جایگاه خود را پیدا کرده و دستمزد به حق خود را می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در پایان اضافه کرد: بهترین راهکار جلوگیری از مهاجرت، تزریق امید است و وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی دو سیاستگذار عرصه پزشکی هستند که باید درباره علل مهاجرت تحقیق کنند، با توجه به نبود متقاضی در رشته جراحی قلب و اینکه امسال تنها دو فارغ‌التحصیل متخصص اطفال داشتیم، باید دوران تحصیل برای اخذ تخصص را کوتاه کنیم تا پزشکان به دلیل روند فرسایشی، اقدام به مهاجرت نکنند

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.