هفته ۱۳۳ همه‌گیری کرونا در ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بنابر آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور و طبق اعلام وزارت بهداشت، بیش از ۹۰ درصد شهرهای کشور در وضعیت زرد و آبی قرار گرفته‌اند و افزایش سه برابری تعداد شهرهای با وضعیت آبی را شاهد هستیم. در مجموع در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست و ۳۵ شهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند. همچنین ۳۴۲ شهر در وضعیت زرد و ۷۱ شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

‌در عین حال بر اساس گزارش مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در هفته ۱۳۳ همه‌گیری کرونا مصادف با هفته دوم شهریورماه ۱۴۰۱، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده از ۱۱ هزار و ۳۸۹ مورد به ۶۶۱۱ مورد، تعداد موارد بستری جدید از ۳۵۳۷ مورد به ۱۹۴۳ مورد، تعداد موارد مرگ و میر از ۳۲۷ مورد به ۲۴۳ مورد رسیده است.

در عین حال در استان تهران نیز در هفته اخیر تعداد موارد مثبت شناسایی شده ۳۶۵ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۳۱۷ نفر و تعداد موارد فوتی در هفته اخیر ۴۳ نفر بوده است.  

همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، کاهش بیماران بستری کووید ۱۹ در ۳۱ استان کشور در هفته اخیر گزارش شده است. این در حالی است که تعداد موارد فوتی کرونا در هفته اخیر در هشت استان اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، کردستان، گلستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و قم افزایش داشته است.  

ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.