آمار قربانیان کرونا یک تراژدی و نشانه ناکامی عظیم جهانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، لنست در گزارشی که روز گذشته "چهارشنبه" منتشر شد تاکید کرد: بسیاری از قدرت‌ها و دولت‌ها نتوانستند به هنجارهای اساسی عقلانیت و شفافیت نهادی پایبند باشند، همچنین بسیاری از مردم اغلب تحت تاثیر اطلاعات نادرست به اقدامات در نظر گرفته شده برای رعایت بهداشت عمومی معترض شددند و قدرت‌های بزرگ جهان نتوانستند برای کنترل همه‌گیری با یکدیگر همکاری کنند.

گزارش کمیسیون کووید-۱۹ مجله پزشکی لنست خطاب به کشورهای عضو سازمان ملل، آژانس های سازمان ملل متحد و دیگر گروه ها از جمله G۲۰ و G۷ است.

برخی از ناکامی های شناسایی شده توسط این کمیسیون عبارتند از: عدم اطلاع رسانی به موقع در مورد شیوع اولیه، تاخیر در تایید انتشار ویروس از طریق هوا، عدم موفقیت در بررسی شواهد و اتخاذ بهترین سیاست ها برای کنترل و مدیریت همه گیری، کمبود بودجه برای کشورهای با درآمد کم و متوسط، عدم توزیع عادلانه کالاهای کلیدی، شکست در مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست و فقدان شبکه های ایمنی برای جمعیت های آسیب پذیر.

این کمیسیون تاکید کرد: نکته ای که از همه گیری کووید-۱۹ فراگرفته شد ضرورت آمادگی ملی همراه با همکاری جهانی و اقدام هماهنگ است. بیشتر کشورها فاقد برنامه‌های آمادگی برای مقابله با همه‌گیری هستند.

علاوه بر ناکامی‌های سازمانی و دولتی، برخی مخالفتهای عمومی با اقدامات بهداشت عمومی به طور جدی مانعی در کنترل همه گیری بود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در این گزارش چندین توصیه نیز ارائه شده است: هماهنگی جهانی با کشورهایی که استراتژی واکسیناسیون را حفظ می‌کنند تا همه گیری پایان پیدا کند، تقویت بررسی ها برای یافتن منشاء ویروس توسط سازمان جهانی بهداشت، کشورها و جامعه علمی، تقویت کلی سازمان جهانی بهداشت، اتخاذ مسیرهای دوگانه برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی نوظهور در آینده و تقویت نظام ملی سلامت.

گفتنی است بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۶۱۵ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۵۱ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۳۴ بیمار کووید ۱۹ نیز تأیید شده است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.