احتمال بروز پیک جدید کرونا در اواخر پاییز وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آمتیس رمضانی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: اگرچه در زمینه بیماری کرونا در حال حاضر چشم انداز خوبی وجود دارد و پس از دو سال و نیم به وضعیت مناسبی نزدیک می‌شویم، اما با این حال این احتمال هم وجود دارد که پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اواخر پاییز یک پیکی از بیماری با افزایش موارد مثبت و بستری داشته باشیم.

وی افزود: با وجود این شرایط باید مدارس را باز کرد و بیش از این نیز نباید آموزش را آنلاین پیش برد. مدارس علاوه بر آموزش محل ارتقای روابط اجتماعی کودکان بوده و در این دو سال هم کشور ما و هم بسیاری از کشورهای جهان دچار آسیب شده‌اند، یک بازگشایی امن برای دانش‌آموزان نیاز است، باید کاری کرد که هم این پیک را با خیال راحت پشت سر بگذاریم و هم اینکه دانش‌آموزان هم آسیب نبینند. در این راستا واکسیناسیون بهترین کاری است که می‌توان انجام داد. اگرچه نمی‌توان آن را اجباری کرد. بین خانواده نگرانی‌های زیادی درمورد واکسن کودکان وجود دارد به همین دلیل نمی‌توان هیچ خانواده‌ای را مجبور کرد کودک خود را واکسینه کنند. 

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور ادامه داد: خوشبختانه تا امروز گزارشی از عوارض واکسن در میان کودکان گزارش نشده است، در حال حاضر بسیاری از کودکان قبل از ورود به مدرسه بسیاری از واکسن‌ها را دریافت می‌کنند و این احتمال وجود دارد که برای واکسن کرونا هم در آینده چنین اتفاقی رخ‌ دهد، در حال حاضر الزامی برای اجباری شدن واکسن نیست، با این حال برای به تأخیر انداختن پیکی که احتمالا در پاییز خواهد آمد، تنها راهمان همین واکسیناسیون است. چندان نمی‌توانیم روی ماسک زدن کودکان حساب کنیم یا از طرف دیگر در یک کلاس وقتی تعداد زیادی افراد وجود دارند چندان نمی‌توان روی فاصله اجتماعی تأکید کنیم.

رمضانی گفت: از سوی دیگر باید شرایط برای تهویه هوا در کلاس‌ها فراهم باشد به این معنی که هوا در گردش باشد و نگذاریم جریان هوا ساکن باشد. با این حال در بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و حتی مراکز خرید چنین شرایطی وجود ندارد. باید این سیستم‌ها حتما وجود داشته باشد چرا که موجب می‌شود تا کمتر بیماری‌های عفونی شیوع پیدا کند، واکسینه کردن کودکان موجب می‌شود موارد بیماری هم در آنها کاهش پیدا کند.

به گزارش ایلنا وی در پایان اضافه کرد: طی دو سال گذشته با توجه به استفاده گسترده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، ابتلا به سایر بیماری‌های عفونی نیز کمتر شد با این حال کاهش مواجهه با ویروس‌ و افت آنتی بادی‌ها موجب افزایش این بیماری‌ها شد و از این بابت بازهم نگران افزایش بیماری‌های تنفسی هستیم، ما برای دانش‌آموزان نگرانی چندانی برای آنفلوآنزا نداریم چرا که شکل شدید در آنها ایجاد نمی‌کند بلکه تأکید ما برای واکسیناسیون آنفلوآنزا گروه‌های خاص مانند زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.