هجمه‌های جامعه نسبت به پزشکان، دلسرد کننده و مقصر اصلی شرایط کنونی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، «دکتر ناصر عبایی» افزود: «متاسفانه با این هجمه، واهمه و این همه فشاری که روی جامعه پزشکی هست، هر روز سازمان نظام پزشکی ضعیف‌تر می‌شود و این یک واقعیت است که در این دوره، نمی‌توان کار خاص یا تبلیغاتی کرد. انتخاب بنده موهبت دوستان و همکاران بود اما حقیقتا این دوره در تمام زمینه‌ها یک مقدار چالش‌برانگیز است.»

وی تصریح کرد: «لذا ما روی هیچ مساله خاصی تمرکز و تبلیغ نکردیم و در پاسخ به این سوال که تا چه حد به شعارهای انتخاباتی خود نزدیک شده‌ایم، باید گفت از آنجا که هیچ تبلیغی نکردیم، فعلا پیگیر مسائل و امورات روزمره هستیم که ببینیم چه پیش می‌آید.»

رئیس نظام پزشکی استان آذربایجان غربی ضمن گلایه شدید از هجمه‌های مختلف علیه پزشکان در جامعه، خاطرنشان کرد: «متاسفانه به هر نحوی و هر کجا که ممکن است، قصد دارند که پزشکان را اولین مقصر کلیه مشکلات عنوان کنند که این از نظر بنده درست نیست. پزشکان ما صادقانه و در عمل، شب و روز خود را برای سلامت بیماران خود گذاشتند، در حالی که متاسفانه برخی تریبون‌داران، قصد دارند که صنف پزشکی را ناحق جلوه دهند. ما تعداد زیادی از پزشکان و همچنین همکاران غیرپزشکی را که در امورات پزشکی فعالیت می‌کردند، در مبارزه با کرونا از دست دادیم. این عزیزان، شهدای راه سلامت هستند که ما تقدیم کردیم. از اوایل جنگ تحمیلی تا الان پزشکان واقعا در صف اول سلامت از جان‌فشانی خودداری نکردند اما این هجمه‌های موجود یک مقدار دلسرد کننده است و باعث می‌شود که شرایطی که الان هست، پیش بیاید.»

دکتر عبایی در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های سازمان نظام پزشکی در راستای خنثی‌سازی برخی از این هجمه‌ها، گفت: «رئیس کل و همچنین روابط عمومی سازمان برخوردهای خوبی را در چند ماه اخیر با هجمه‌های موجود کردند و پاسخ‌های خوبی دادند، اما این کافی نیست. ما نیز در ارومیه این هجمه‌ها را رصد می‌کنیم و اگر موردی باشد صد درصد همین بازخورد را خواهیم داشت و جهت حمایت از صنف پزشک هر کاری که از دست ما برآید انجام خواهیم داد.»

پایان پیام/

محسن طاهرمیرزایی محسن طاهرمیرزایی

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.