تاکنون بیش از ۶۳۲ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، در روز گذشته ۲۴۳ هزار و ۴۸ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی "ورلداُمتر"، آمریکا با بیش از ۹۹ میلیون مبتلا و عبور از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۶.۵ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۸۹ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز "یکشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده ۹۹,۰۶۲,۸۷۹ مبتلا، ۱,۰۹۲,۷۹۳ قربانی
2_ هند ۴۴,۶۴۱,۹۰۶ مبتلا، ۵۲۸,۹۵۷ قربانی

3_ فرانسه ۳۶,۵۶۸,۳۵۱ مبتلا، ۱۵۶,۳۳۷ قربانی
4_ آلمان ۳۵,۱۷۲,۶۹۳ مبتلا، ۱۵۲,۴۸۲ قربانی

5_ برزیل ۳۴,۸۲۸,۹۱۶ مبتلا، ۶۸۷,۶۶۵ قربانی
6_ کره جنوبی ۲۵,۲۹۷,۳۳۴ مبتلا، ۲۸,۹۹۰ قربانی

7_ انگلیس ۲۳,۸۵۵,۵۲۲ مبتلا، ۱۹۲,۶۸۲ قربانی
8_ ایتالیا ۲۳,۳۲۲,۵۲۲ مبتلا، ۱۷۸,۵۴۲ قربانی

9_ ژاپن ۲۱,۹۶۰,۴۰۴ مبتلا، ۴۶,۲۳۰ قربانی
10_ روسیه ۲۱,۳۶۴,۲۶۳ مبتلا، ۳۸۹,۴۴۹ قربانی

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۵ هزار و ۹۰۳ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۵۴۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار فراگیریِ ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می‌شود. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.