در صورت تائید احتکار دارو متخلفان باید محاکمه شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی رضایی گفت: چند صباحی است که برخی از مردم به واسطه کمبود این داروها، وضعیت درمانی‌شان با چالش توام شده است و ادامه این روند باعث نارضایتی خواهد شد.

وی افزود: ما به عوامل زحمتکش وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو، اعتماد داریم و امیدواریم به زودی خبر حل این مشکل را از زبان آن‌ها بشنویم، اما در این بین باید به چند نکته توجه داشت. اول اینکه گفته می‌شود برخی افراد تاثیرگذار و ذینفع روی به احتکار این داروها آوردند. اگر دستگاه‌های نظارتی این موضوع را تایید می‌کنند یک لحظه هم نباید این افراد را به حال خود گذاشت. احتکار مخصوصاً در دارو، گناه نابخشودنی است و افرادی که اولویت‌شان سلامت مردم‌ نیست باید محاکمه شوند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: موضوع دیگر این است که شنیده شده که برخی شرکت‌های تولیدکننده، مواد اولیه را در اختیار داشتند، اما این داروها را تولید نمی‌کردند. از آن‌جایی که اصل شفافیت برای ما مهم است، اول از مدیران وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو می‌خواهم که این خبر را دقیق با جزئیات به مردم اطلاع دهند و در ادامه بگویند قرار است در برخورد با چنین رویکردی، چه کنند؟ هر وقت برخورد در برابر سهل‌انگاری و تخلف، جدی بوده، نتایج آن خیلی زود بر همگان ثابت شده است.

به گزارش فارس رضایی در پایان گفت: مجلس دو وظیفه مهم یعنی قانون‌گذاری و نظارت دارد. از این‌رو ضرورت دارد در راس همه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موضوع را جدی بررسی کند و گزارش آن را به دیگر نمایندگان بدهد. اگر مجلس به وظیفه نظارتی خود درست عمل کند بسیاری از بی‌نظمی‌ها و تخلفات صورت گرفته در دیگر مجموعه‌ها رفع خواهد شد، اگر در موضوع تولید و واردات دارو با مشکل ارز روبرو هستیم، هم سازمان برنامه و بودجه و هم بانک مرکزی باید بدانند که این موضوع مثل بقیه موضوعات نیست. در درمان بیمار هرچه تعلل شود نارضایتی به بار می‌آید. طرح دارویار طرحی جامع و منطقی است به شرط اینکه منابع آن کامل و به موقع تزریق شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.