جزئیات اعمال بسته صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایی در خصوص اعمال بسته صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک گفت: در مرحله اول بسته خدمات مرتبط با نشان سیستیک فیبروزیس، مولتیپل اسکلروزیس، اتیسم، بال پروانه‌ای، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی در سامانه پیاده سازی شده است و سایر بیماری‌های ابلاغی در اساسنامه متعاقبا اجرایی خواهد شد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در صورتی که بیمه شدگان دارای نشان‌های مذکور باشند، محاسبات سامانه بر اساس بسته صندوق صعب العلاج و خاص صورت می‌گیرد. این محاسبات بر اساس مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت، کد خدمت و نشان بیمه شده متفاوت بوده و ضروری است مراکز بر اساس سهم پرداختی بیمه شده از بیمار فرانشیز را دریافت نمایند.

وی افزود: از آنجایی که متناسب با کد خدمت ارائه شده و نشان بیمه شده، کاهش فرانشیز بیمار در بخش خصوصی نیز محتمل است، ضروری است نظارت کافی جهت عدم اخذ هزینه اضافی از بیمه شدگان در این راستا به عمل آید، بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در این مرحله شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و خدمات توانبخشی است.

به گزارش ایسنا رضایی در پایان گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته، مرجع ثبت بیماری‌ها برای دریافت تسهیلات صندوق، سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی "RDA" است که در این راستا سامانه مدیریت نشان با اطلاعات مرجع مذکور به روز گردید و بیماران مشمول نشان دار شدند. لذا ضروری است بیماران جدید با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا طبق فرآیندی که در سامانه شهروندی تعبیه شده است، جهت دریافت نشان و برخورداری از مزایای صندوق اقدام نمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.