آخرین وضعیت نظام پزشکی تهران پس از استعفای رئیس و قائم مقام
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رضا اسدی در خصوص وضعیت این سازمان پس از استعفای رئیس و قائم مقام آن در پی وقایع چهارم آبان‌ماه سال جاری گفت: در حال حاضر رئیس کل سازمان با استعفای دکتر علویان و دکتر رازی مخالفت کرده است. با این حال دکتر علویان رئیس نظام پزشکی تهران همچنان بر استعفای خود مصر بوده و اعلام کرده است که دیگر نمی‌تواند به همکاری خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: دکتر رازی نیز هنوز استعفای خود را به صورت کتبی اعلام نکرده است. اگرچه در هیچ کجای قانون و آیین‌نامه‌های سازمان نظام پزشکی لزوم استعفا به صورت کتبی قید نشده است. با این حال بنابر خواسته ریاست کل سازمان همچنان ما در انتظار برگشت به کار ایشان هستیم. اگر هم خواسته خود دکتر رازی استعفا است، باید آن را به صورت کتبی اعلام کرده و در غیر این صورت به بحث‌های موجود در فضای مجازی پایان دهند.

نایب رئیس دوم سازمان نظام پزشکی تهران ادامه داد: هئیت مدیره سازمان نظام پزشکی خواستار ادامه کار این دو بزرگوار است. دکتر علویان تاکنون سه‌بار استعفای خود را به صورت کتبی اعلام کرده و تکلیف خود را مشخص کرده است، اما هنوز تکلیف دکتر رازی مشخص نیست، همه ما در 25 تیرماه 1400 جمع شدیم و در یک انتخابات برای ارائه خدمت به جامعه پزشکی کاندیدا شدیم و برخی از ما انتخاب شدیم. امیدواریم تصمیم این دو بزرگوار تغییر پیدا کند.

اسدی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع چهارم آبان جامعه پزشکی نیز اظهار کرد: اکثریت آنها طی 24 ساعت آزاد شدند و تنها بازداشت یک نفر حدود چهار روز طول کشید که او نیز آزاد شد، بنابراین از بازداشت شده‌های روز چهارم آبان‌ماه دیگری کسی بازداشت نبوده و همگی آنها آزاد شده‌اند.

به گزارش ایلنا وی در پایان در خصوص وضعیت پزشکان بازداشت شده سایر استان‌ها اظهار کرد: کمیته‎ای تشکیل شده و شورای هماهنگی استان‌‌ها به صورت روزانه آمار را به این کمیته ارسال می‌کند. پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل این افراد توسط این کمیته و حفظ شأنیت جامعه پزشکی و آزادی این افراد انجام خواهد شد، در هفته اول آذرماه یک جلسه عادی  هئیت مدیره نظام پزشکی برای تعیین رئیس و نواب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ برگزار خواهد شد. اگر اجماع صورت بگیرد، تعیین رئیس و نواب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.