فهرستِ جهانی میکروب‌های بیماری‌زا به‌روزرسانی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته "دوشنبه" اعلام کرد: فهرست جدیدی از عوامل بیماری‌زا را که خطر ایجاد همه‌گیری یا شیوع بیماری‌ها را به دنبال دارند، تهیه می‌کند و باید تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: هدف از این کار به روز رسانی فهرستی است که برای هدایت تحقیق و توسعه جهانی و سرمایه گذاری به ویژه در توسعه و تولید واکسن ها، تست‌های آزمایشگاهی و درمان ها استفاده می شود.

این سازمان به عنوان بخشی از این فرآیند که از روز جمعه آغاز شد، از بیش از ۳۰۰ محقق برای بررسی شواهد مربوط به بیش از ۲۵ خانواده ویروس‌ها و باکتری‌ها دعوت کرد. آنان همچنین یک پاتوژن ناشناخته موسوم به "بیماری X" را در نظر خواهند گرفت که ممکن است بتواند همه گیری جدی را در سطح جهان به همراه داشته باشد.

"مایکل رایان"، مدیر بخش فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت گفت: هدف قرار دادن پاتوژن‌ها و خانواده‌های ویروسی برای تحقیق و توسعه اقدامات متقابل به منظور واکنش سریع و موثر به همه‌گیری ضروری است.

این فهرست برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. در حال حاضر شامل کووید-۱۹، بیماری ویروس ابولا، بیماری ویروس ماربورگ، تب لاسا، سندرم تنفسی خاورمیانه، سندرم حاد تنفسی، نیپا، زیکا و بیماری X است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، برای هر پاتوژنی که در اولویت شناخته شود محققان شکاف‌های اطلاعاتی و اولویت‌های تحقیقاتی را مشخص خواهند کرد. سپس میتوان خصوصیات مورد نظر برای توسعه و تولید واکسنها، روش‌های درمانی و روش‌های آزمایشگاهی را تهیه کرد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.