تاکنون بیش از ۶۴۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۰ هزار و ۳۲۳ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی "ورلداُمتر"، آمریکا با بیش از ۱۰۰.۲ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۷.۴ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۱ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز "چهارشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده ۱۰۰,۲۷۹,۶۹۸ مبتلا، ۱,۱۰۳,۳۵۵ قربانی
2_ هند ۴۴,۶۷۱,۱۱۹ مبتلا، ۵۳۰,۵۹۶ قربانی

3_ فرانسه ۳۷,۴۴۲,۹۴۶ مبتلا، ۱۵۸,۴۲۷ قربانی
4_ آلمان ۳۶,۲۸۰,۳۷۱ مبتلا، ۱۵۶,۹۵۱ قربانی

5_ برزیل ۳۵,۰۹۴,۱۳۰ مبتلا، ۶۸۹,۲۲۳ قربانی
6_ کره جنوبی ۲۶,۷۲۵,۰۵۳ مبتلا، ۳۰,۱۶۴ قربانی

7_ ایتالیا ۲۴,۰۳۱,۵۳۸ مبتلا، ۱۸۰,۵۱۸ قربانی
8_ انگلیس ۲۳,۹۷۷,۶۳۷ مبتلا، ۱۹۶,۲۴۱ قربانی
 
9_ ژاپن ۲۳,۹۳۵,۴۴۵ مبتلا، ۴۸,۴۸۲ قربانی
10_ روسیه ۲۱,۵۴۵,۳۵۱ مبتلا، ۳۹۱,۵۶۸ قربانی

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۱۶ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۳۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار فراگیریِ ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می‌شود. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.