توزیع ۲۲۰۰ پزشک متخصص با اولویت مناطق محروم در کشور از آذرماه امسال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید کریمی در اولین جلسه مشترک معاونان، مشاوران ومدیران حوزه ستادی و روسای سازمان های وابسته با موضوع "بررسی عملکرد وزارت متبوع در دولت سیزدهم" که در سالن همایش های شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد از ورود ۲۲۰ بیمارستان کشور به عرضه گردشگری سلامت خبر داد و گفت: ۱۰۴۴ بیمارستان در کشور داریم که حدود ۷۰ درصد از بیمارستان‌ها با ۱۰۷ هزار و ۸۳۵ تخت فعال متعلق به وزارت بهداشت است و مابقی بیمارستان ها در اختیار سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، خیریه ها و بخش خصوصی قرار دارد.

وی افزود: طی سال گذشته ۷۹ بیمارستان به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید مجهز شدند. از این تعداد ۸۱۰۰ تخت بیمارستانی، ۵۰۰ تخت پی آی سی یو و ۲۲۰۰ تخت اورژانس با تمرکز بر مناطق محروم توزیع شدند. هم اکنون جهت مقابله با کرونا تعداد تخت‌های پی آی سی یو در کشور از ۵۵۶ تخت به ۱۰۵۰ تخت رسیده است، ۵۲ بیمارستان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ احداث شد که این رقم در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ۷۹ بیمارستان جدیدالاحداث رسیده است. توسعه تخت‌ها نیز در این مدت از ۷ هزار و ۳۹۱ تخت به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش مراکز کاشت حلزون شنوایی به ۱۶ مرکز دولتی خبر داد و گفت: تا انتهای مهرماه امسال بالغ بر ۱۰۸۹ عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی برای بیمارانی که در صف انتظار بودند انجام شده و تا پایان دی ماه امسال جشن صفر شدن فهرست انتظار این بیماران برگزار می شود، همچنین با بازنگری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی توزیع پزشکان متخصص متعهد خدمت درمانی، آذرماه امسال ۲۲۰۰ پزشک متخصص با اولویت مناطق محروم در کشور توزیع شد.

به گزارش ایسنا کریمی در پایان از ابلاغ ۳۵۰ محصول دانشی شامل راهنمای بالینی و استاندارد خدمت در حوزه درمان خبر داد و خاطرنشان کرد: راه اندازی ۵۳ مرکز دندانپزشکی از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۱، افزایش ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو، افزایش ۴۶ درصدی پیوند اعضا و افزایش ۵۰ درصدی انتقال هوایی اعضای پیوندی در سال ۱۴۰۱ دیگر دستاوردهای حوزه درمان کشور است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.