ماندگاری جامعه پزشکی در مناطق محروم باید به انتخاب خودشان باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی سالاریان با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی بر این باور است که مطابق قانون اساسی کشور، آموزش و پرورش تا سطوح عالی از جمله حقوق تمامی هموطنان است گفت: همان طور که فارغ التحصیلان سایر رشته ها "مهندسی و علوم انسانی" پس از دانش آموختگی برای برگزیدن مکان خدمت خود نیازی به جمع آوری امتیاز و حضور اجباری درمناطق محروم ندارند.
 
وی افزود: حضور و ماندگاری جامعه پزشکی در مناطق محروم نیز باید با مکانیسم های تشویقی از سوی دولت و به انتخاب و میل قلبی همکاران و با ارائه تسهیلات، حقوق و حمایت مناسب باشد، باید جنبه های اجباری و سلبی موجود در این امر حذف شود و یقینا میل قلبی و رضایت شخصی جوانان فرهیخته ارائه دهنده خدمات سلامت برای حضور در مناطق محروم و دورافتاده کشور با پرداخت های منطقی و منظم و همچنین ارائه تسهیلات موجب توزیع بهتر و عادلانه تر خدمات سلامت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پایان اضافه کرد: تجربه سالیان اخیر نشان داده است که سیاست های اجباری و سلبی از طریق امتیازها، دوره های اجباری و ... باعث کاهش کیفیت خدمات سلامت، نارضایتی همکاران و در نهایت عدم رضایت مردم و بیماران از خدمات سلامت می شود.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.