پایداری آلودگی هوا تا سه‌شنبه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی با اشاره به برخی اخبار از قول وی مبنی بر غیرحضوری شدن مدارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل آلودگی هوا گفت: در این زمینه استانداری قرار است تصمیم بگیرد. ما به عنوان وزارت بهداشت تعطیلی و غیر حضوری شدن مدارس را اعلام نکردیم، بلکه در استانداری باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود. در حال حاضر هم جلسه برگزار شده و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس هستیم و پیش‌بینی شده این وضعیت آلودگی هوا تا سه‌شنبه پایدار باشد و این شرایط تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، در زمینه غیر حضوری شدن مدارس کمیته اضطرار آلودگی باید تصمیم‌گیری و اعلام کند. با این حال طبق تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک در این شرایط باید مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شود که این موضوع در کمیته اضطرار آلودگی هوا در حال بررسی است.

وی افزود: مردم در این شرایط آلودگی هوا، کمترین تردد را در فضای باز داشته باشند و اگر نیاز است که در فضای باز تردد کنند، حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و ... و افراد چاق، مبتلایان به دیابت و سایر بیماری‌های زمینه‌ای، کمترین تردد را در فضای باز داشته و ورزشکاران هم در این شرایط در فضای باز ورزش نکنند و در صورت ورزش در فضای باز، مدت و ساعت آن را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا شاهسونی در پایان با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا رخ می‌دهد اضافه کرد: در مطالعه انجام شده، بیماری‌های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی،‌ سرطان ریه و بیماری‌های مزمن انسداد ریوی مورد بررسی قرار گرفت که شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.