موضوع مهاجرت جراحان و پزشکان ایرانی فضاسازی رسانه‌ای است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین‌اللهی در خصوص نگرانی‌های موجود درباره مهاجرت پزشکان گفت: موضوع مهاجرت جراحان و پزشکان ایرانی بیشتر فضاسازی رسانه‌ای بوده و آمارها نشان می‌دهد که وضعیت نیروهای ذخیره متخصص و تربیت شده خوب است بطوریکه امسال چهار هزار دستیار به کار گرفته شده که رقم کمی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: درباره جراحان قلب هم ضوابطی ایجاد کردیم که حضور آنها را تسهیل می‌کند. پیش از این پذیرش جراح قلب با داشتن بورد جراحی امکان‌پذیر بود اما امسال در شورای تخصصی اعلام شد که همه جراحان بدون داشتن بورد می‌توانند به شکل تخصصی ادامه تحصیل دهند، امسال ظرفیت جراحان قلب چند برابر سال‌های قبل شده است، این خبرها مثل دیگر موضوعات علیه کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود و واقعیت ندارد.

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: به‌رغم مشکلات موجود کشور، وضعیت نیروی انسانی خوب است و هیچ‌گونه مشکلی در خدمت‌رسانی وجود ندارد و بخش درمانی به خوبی کار خود را انجام می‌دهد، موضوع اشتغال در خارج از ایران هم چندان شرایط خوبی ندارد، سقف کارانه پزشکان ۲ برابر شده و در مناطق محروم هم این سقف برداشته شده است و تلاش می‌کنیم شرایط بهتر و رسیدگی بیشتری برای پزشکان فراهم کنیم تا خدمت‌گزار بهتری برای بیماران باشیم.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.