تاکنون بیش از ۶۵۷ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، براساس جدول جهانی "ورلداُمتر"، آمریکا با بیش از ۱۰۱ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۸ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با  ۳۹۳ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز "دوشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده ۱۰۱,۷۶۰,۱۴۹ مبتلا، ۱,۱۱۲,۹۷۰ قربانی
2_ هند ۴۴,۶۷۷,۲۰۹ مبتلا، ۵۳۰,۶۷۴ قربانی

3_ فرانسه ۳۸,۸۹۱,۶۹۲ مبتلا، ۱۶۰,۳۵۹ قربانی
4_ آلمان ۳۶,۹۸۰,۸۸۲ مبتلا، ۱۵۹,۸۸۴ قربانی

5_ برزیل ۳۵,۹۱۴,۱۴۱ مبتلا، ۶۹۱,۸۵۴ قربانی
6_ کره جنوبی ۲۸,۲۱۴,۹۱۵ مبتلا، ۳۱,۴۳۴ قربانی

7_ ژاپن ۲۷,۱۸۷,۳۹۴ مبتلا، ۵۳,۴۹۹ قربانی
8_ ایتالیا ۲۴,۸۸۴,۰۳۴ مبتلا، ۱۸۳,۱۳۸ قربانی

9_ انگلیس ۲۴,۰۸۹,۰۴۲ مبتلا، ۱۹۸,۲۷۱ قربانی
10_ روسیه ۲۱,۷۱۶,۰۷۴ مبتلا، ۳۹۳,۰۰۰ قربانی

براساس آمار کرونایی در ۱۰ کشور اولِ این جدول، در حالیکه هند رکورددار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کل قاره آسیاست اما در منطقه شرق آسیا کره جنوبی همچنان با ثبت بیش از ۲۸ میلیون مبتلا، بالاترین نرخ ابتلا را گزارش کرده است.

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۴۴ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۶۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.