۲ فوتی جدید کرونایی در چین
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این درحالیست که با تغییر سیاست "کووید صفر" و تسهیل برخی محدودیت های کرونایی در هفته های اخیر در این کشور، نگرانی از افزایش ابتلا و مرگ و میرهای مرتبط با این بیماری در چین شدت گرفته است.

دو فوتی روز دوشنبه، اولین مواردی بودند که توسط کمیسیون ملی بهداشت چین "NHC" از تاریخ ۳ دسامبر "حدود دو هفته قبل" تا امروز ۱۹ دسامبر گزارش شدند.

چین از ابتدای همه گیری تاکنون به طور رسمی ۵۲۳۷ مورد مرگ ناشی از کووید را گزارش کرده که دو مورد جدید را نیز شامل می شود با این حال برخی منابع محلی معتقدند که آمار واقعی ممکن است بیشتر از این تعداد باشد.

به گزارش رویترز، از سوی دیگر کارشناسان سلامت معتقدند در شرایطی که به دلیل اعمال محدودیت های سختگیرانه در دوره همه گیری، هم اکنون جمعیت زیادی از مردم چین فاقد مصونیت طبیعی در برابر کووید ۱۹ هستند و همچنین به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون در میان سالمندان، تسهیل این محدودیت ها و لغو قوانین کرونایی می تواند خطر اوج گیری بیماری را در این کشور تشدید کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت مستقر در ایالات متحده "IHME" لغو ناگهانی محدودیت‌های کرونایی در چین می‌تواند منجر به افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از یک میلیون مرگ ناشی از این بیماری در طول سال ۲۰۲۳ میلادی در این کشور شود.

این در حالیست که روزنامه گاردین نیز در گزارش جدیدی به نقل از مقامات بهداشتی پکن از احتمال وقوع سه موج جدید این بیماری در این کشور در زمستان پیش رو خبر داده است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.