اختصاص ۵ درصد تخت‌های بیمارستان‌های عمومی به خدمات توانبخشی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا محمودی در نشست خیرین سلامت که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، با اشاره به این که هنوز برخی نگاه فانتزی به توانبخشی دارند، افزود: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت و با توجه به افزایش سالمندان، خدمات توانبخشی بسیار حائز اهمیت است و باید برای این امر برنامه ریزی دقیق و منسجم داشته باشیم و تمام تلاش خود را برای توسعه خدمات توانبخشی به همت خیرین سلامت به کار می گیریم.

وی با اشاره به ضرورت وجود ساختار در حوزه مشارکتهای اجتماعی و نیز توجه به حوزه توانبخشی، ادامه داد: ترسیم نقشه راه برای خیرین کشور یکی از کارهای مهم حوزه اجتماعی و خیرین وزارت بهداشت است.

محمودی اظهار داشت: اینکه بدانیم خیرین کشور چه باری از دوش نظام سلامت را برمی‌دارند نیز بسیارحائز اهمیت است و ترسیم نقشه راه خیرین و سازمان‌های مردم نهاد را در اسناد بالادستی با جدیت دنبال می کنیم. نقشه راه برای خیرین سلامت ترسیم شده و با حضور وزیر بهداشت از آن رونمایی خواهد شد.

دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت های مردمی وزارت بهداشت همچنین گفت: جذب کمک خیرین جز با اعتماد عمومی حاصل نمی شود و خرسندیم که در این عرصه خیران همراهان همیشگی ما بوده اند و در راستای اعتمادسازی و شفافیت، سامانه ملی طراحی شده که همه ایرانیان می توانند به آن دسترسی داشته باشند و از هر جای دنیا در حوزه سلامت به صورت هدفمند مشارکت کنند و کمک های خود را به صورت برخط و به روز پایش و پیگیری کنند.

محمودی تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر معافیت تجهیزات خریداری شده توسط خیرین سلامت برای مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خیریه از شمول مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص سهم صنایع زیربنایی در بحث مشارکت های اجتماعی به شکل قانونی هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.