موج جدید شیوع کرونا در چین به معنای پایان همه‌گیری است؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، ماه گذشته مقامات چینی سیاست سختگیرانه "کووید صفر" با وضع قوانینی مانند قرنطینه سریع، آزمایش‌های دسته‌جمعی و قرنطینه‌های سختگیرانه را پیاده کرده بودند. در حالی که این استراتژی جان بسیاری را در طول همه‌گیری نجات داد اما در اوایل این ماه معترضان به خیابان‌ها آمدند و از دولت خواستند که این اقدامات را کاهش دهد.

در اقدامی تکان‌دهنده مقامات چینی به‌ طور کامل این سیاست‌ها را کنار گذاشتند به این معنا که آزمایش انبوه در مناطق کم‌خطر ضروری نیست و کسانی که علائم خفیف دارند، اکنون می‌توانند در خانه قرنطینه شوند.

از آن زمان موارد ابتلا به کووید در چین به شدت افزایش یافته است.

در حال حاضر این کشور گزارش تعداد موارد ابتلای خود را متوقف کرده و برخی از کشورها از جمله ایالات‌ متحده، محدودیت‌های جدیدی را برای مسافران چینی اعمال کرده‌ که دلیل آن عدم شفافیت دولت چین در مورد تعداد موارد ابتلا و مرگ‌ و میر ناشی از کووید است.

از آنجایی که چین عملا به مدت سه سال قفل شده بود، ایمنی نسبت به کووید در این کشور پایین است و بسیاری از مردم از جمله افراد مسن برنامه‌ای برای واکسیناسیون ندارند اما با برداشته شدن ناگهانی سیاست کووید صفر و عدم اجرای برنامه انتقال تدریجی، موارد ابتلا به شدت افزایش می‌یابد.

به گفته سیدهارت سریدار، ویروس‌شناس بالینی در دانشگاه هنگ کنگ، اوج بیماری هنوز در راه است.

وی معتقد است چین یکی از آخرین مکان‌هایی محسوب می‌شود که موج کووید هنوز در آنجا منتشر نشده و پیش از این موج، همه‌گیری در سایر کشورها به وقوع پیوسته است و از آنجایی که اکنون شیوع کرونا مجددا در چین آغاز شده، پس از آن ویروس مکان‌های دیگری برای رفتن نخواهد داشت و این موضوع می‌تواند به این معنا باشد که در مرز نهایی همه‌گیری قرار داریم.

به گزارش رادیو ملی چین با چنین تغییر ناگهانی در سیاست دولت برای کووید ۱۹ بسیاری از مردم در چین حتی بیشتر از زمانی که همه‌گیری شروع شد، در بلاتکلیفی و هرج و مرج قرار می‌گیرند. با عدم دسترسی به اینترنت جهانی و پیام‌های متناقض کارشناسان بهداشت عمومی ادامه عفونت‌های دسته‌جمعی و مرگ و میر در چین موضوعی قابل انتظار است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.