اتحادیه اروپا پیشنهاد ارائه واکسن‌های رایگان کرونا به چین را داد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این روزنامه نوشت: هم‌زمان با اینکه پکن آماد می‌شود تا به اقدامات سختگیرانه خود درخصوص قرنطینه پایان دهد و مرزهایش را باز کند، اتحادیه اروپا این پیشنهاد را طی چند روز اخیر پیش از جلسه امروز وزرای بهداشت اتحادیه اروپا به عنوان پاسخ کمیسیون اروپا به احتمال موج جدید کووید-۱۹ ارائه داده است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: کمیسیونر اروپا در امور سلامت و ایمنی مواد غذایی با همتایان چینی خود تماس برقرار کرد تا همبستگی و حمایت خود را از طریق پیشنهادی مبنی بر اهدای واکسن‌های اتحادیه اروپا به چین نشان دهد.

دولت چین هنوز به این پیشنهاد اتحادیه اروپا پاسخی نداده است.

شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز شنبه در اولین اظهارنظرهای علنی خود درباره کووید-۱۹ از زمانی که دولتش سه هفته پیش سیاست سختگیرانه‌اش برای مقابله با این ویروس از جمله با اجرای قرنطینه‌ها و نمونه‌برداری دسته‌جمعی را برداشت، اتحاد و تلاش بیشتر در چین با ورود این کشور به "مرحله جدیدی" از رویکردش برای مقابله با همه‌گیری را درخواست کرد.

پکن در اوایل ماه دسامبر، رویکرد انحصاری خود موسوم به "سیاست کووید صفر" همراه با انجام آزمایش‌های انبوه و قرنطینه متمرکز که برای تقریبا سه سال حفظ کرده بود، کنار گذاشت. این تغییر سیاست منجر به بروز جهش در موارد ابتلا در سراسر این کشور، کاهش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و نگرانی‌های بین‌المللی شده است. انگیس و فرانسه جدیدترین کشورهایی هستند که به اجرای محدودیت‌هایی برای ورود مسافران از چین به خاک خود پرداخته‌اند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.