تاکنون بیش از ۶۶۶ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، براساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۴۰۳ نفر را گرفته است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که آلمان با ثبت ۳۰۷ فوتی طی شبانه روز گذشته، بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته و پس از آن ژاپن با ۲۲۳ فوتی بالاترین تلفات را ثبت کرده است.

همچنین آمریکا با بیش از ۱۰۲ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۳ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز "چهارشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده ۱۰۲,۷۴۷,۵۵۲ مبتلا، ۱,۱۱۸,۷۵۷ قربانی
2_ هند ۴۴,۶۸۰,۲۶۱ مبتلا، ۵۳۰,۷۰۷ قربانی

3_ فرانسه ۳۹,۳۵۶,۱۸۴ مبتلا، ۱۶۲,۳۷۷ قربانی
4_ آلمان ۳۷,۴۴۶,۷۹۵ مبتلا، ۱۶۲,۰۲۱ قربانی

5_ برزیل ۳۶,۳۹۷,۸۲۰ مبتلا، ۶۹۴,۲۳۵ قربانی
6_ ژاپن ۲۹,۵۷۱,۹۳۱ مبتلا، ۵۸,۱۶۲ قربانی

7_ کره جنوبی ۲۹,۲۹۹,۱۶۶ مبتلا، ۳۲,۳۵۵ قربانی
8_ ایتالیا ۲۵,۱۴۳,۷۰۵ مبتلا، ۱۸۴,۶۴۲ قربانی

9_ انگلیس ۲۴,۱۳۵,۰۸۴ مبتلا، ۱۹۸,۹۳۷ قربانی
10_ روسیه ۲۱,۸۱۰,۵۱۱ مبتلا، ۳۹۳,۸۵۳ قربانی

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۲۸ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۹۶ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.