تاکنون بیش از ۶۶۸ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همچنین بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۹۲۲ نفر را گرفته است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۰ هزار و ۹۷۵ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۴۶۳ فوتی طی شبانه روز گذشته، بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته پس از ژاپن، برزیل با ۷۷ فوتی، بالاترین آمار تلفات را ثبت کرده است.

آمریکا نیز با بیش از ۱۰۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا همچنین فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۴ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز "یکشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده ۱۰۳,۰۸۱,۴۰۱ مبتلا، ۱,۱۲۱,۰۸۹ قربانی
2_ هند ۴۴,۶۸۱,۰۱۷ مبتلا، ۵۳۰,۷۲۰ قربانی

3_ فرانسه ۳۹,۴۰۱,۱۷۰ مبتلا، ۱۶۲,۶۴۳ قربانی
4_ آلمان ۳۷,۵۰۹,۵۳۹ مبتلا، ۱۶۲,۶۸۸ قربانی

5_ برزیل ۳۶,۵۰۰,۳۴۱ مبتلا، ۶۹۴,۹۰۰ قربانی
6_ ژاپن ۳۰,۴۷۳,۵۶۹ مبتلا، ۵۹,۸۲۲ قربانی

7_ کره جنوبی ۲۹,۵۲۰,۶۰۰ مبتلا، ۳۲,۵۹۰ قربانی
8_ ایتالیا ۲۵,۲۷۹,۶۸۲ مبتلا، ۱۸۵,۴۱۷ قربانی

9_ انگلیس ۲۴,۲۱۰,۱۳۱ مبتلا، ۲۰۱,۰۲۸ قربانی
10_ روسیه ۲۱,۸۲۶,۹۸۲ مبتلا، ۳۹۴,۰۸۰ قربانی

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۰۸ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۰۶ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.