بررسی مجدد "سطح هشدار کرونا" در سازمان جهانی بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، خبرگزاری رویترز روز گذشته "سه‌شنبه" به‌ نقل از سخنگوی سازمان جهانی بهداشت منتشر کرد: اعضای کمیته این سازمان روز ۲۷ ژانویه "هفتم بهمن‌ماه" در ژنو تشکیل‌ جلسه خواهند داد و ارزیابی میزان خطر کنونی شیوع ویروس کرونا در دستور کار این نشست است.

به‌ گفته سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، در نشست آتی کمیته سازمان بررسی خواهد شد که آیا همه‌گیری ویروس کرونا کماکان در "بالاترین سطح هشدار" قرار دارد یا نه و بعد از آن اعضای کمیته دیدگاه‌های مشورتی خود را با تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در میان می‌گذارند.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود به‌ نقل از چند کارشناس سلامت عمومی گزارش کرد: با توجه به‌شمار بالای مبتلایان در چین، هنوز خیلی زود است که سازمان جهانی بهداشت سطح هشدار خود را پایین بیاورد.

طی هفته‌های گذشته، دولت چین از سیاست خود در قبال همه گیری کرونا موسوم به "کووید صفر" فاصله گرفته است. به‌ دنبال تسهیل مقررات محدودکننده در چین، شمار مبتلایان در این کشور به‌طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌ نقل از هانس کلوگه، مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت نوشت: بر پایه اطلاعات و داده‌هایی که دولت چین در اختیار مقام‌های اروپایی قرار داده است در این لحظه، هیچ "تهدید فوری" متوجه کشورهای اروپایی نیست اما مقام‌های اروپایی برای ارزیابی دقیق‌تر به اطلاعات بیشتر و منظم‌تر نیاز دارند.

به گزارش ایندیپندنت، جدا از کشورهایی اروپایی طی چند هفته گذشته، برخی دیگر از کشورها از جمله کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و کانادا، مسافرانی را که از چین وارد می‌شوند، ملزم کرده‌اند که قبل از سوار شدن به هواپیما، نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را ارائه دهند.

به باور برخی از کارشناسانِ سلامتی عمومی، افزایش شمار مبتلایان در چین می‌تواند به شکل‌گیری و انتشار سویه‌های جدیدی از ویروس کرونا بینجامد که واکسن‌های فعلی در برابر آن‌ها، کارایی‌ لازم را نخواهند داشت. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.