بیش از ۶۰ درصد پزشکان در کلانشهرها متمرکز شده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی با اشاره بررسی طرح "اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی" در صحن علنیب مجلس گفت: متأسفانه 60 درصد پزشکان در کلانشهرها و مراکز استان‌ها هستند و باعث شده که نه تنها در مناطق محروم، بلکه در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته با کمبود جدی مواجه شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر همین مبنا، مجلس موضوع "اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی" را در دستور کار قرار داد تا بتواند توزیع عادلانه ای داشته باشد و با ایجاد انگیزه‌های مختلف و مشوق های لازم را برای پزشکان مناطق محروم ایجاد کند.
 
وی تصریح کرد: در طرح مذکور تلاش ما این بوده که مشکلات پزشکان دیده شود، یکی از علل عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم این است که محل خدمت زوجین از هم جدا می‎‌افتد و در این طرح اصلاحی این موارد به خوبی دیده شده چراکه کاملا مغایر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز است.

محسنی بندپی ادامه داد: افزون بر این یکی دیگر از ایرادات قانون فعلی این استکه دوران تعهد یک پزشک در منطقه محروم چندین سال به طول می انجامد که در این طرح برای کاهش این مدت و همراهی خانواده با پزشک متعهد خدمت موارد خوبی پیش بینی شده است، در تبصره 6 این طرح نیز، برای زوجینی که دارای فرزند شوند، 6 ماه کاهش زمان انجام تعهدات پیش بینی شده که مشوقی در راستای قانون جوانی جمعیت باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با بیان اینکه این طرح به حفظ کانون خانواده کمک می کند اضافه کرد: افزون بر این، طرح مذکور نیاز مناطق محروم به پزشک را هم برطرف می‌‎کند و توزیع عادلانه پزشک در دستور کار وزارت بهداشت قرار می‌‎گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.