تاکنون بیش از ۶۷۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همچنین بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۷۹۶ نفر را گرفته است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ هزار و ۹۳ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۳۹۸ فوتی طی شبانه روز گذشته بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته است.

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. همچنین دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده، بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.

در اروپا همچنین فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۴ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز "یکشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ آمریکا ۱۰۳,۸۲۹,۹۴۳ مبتلا، ۱,۱۲۸,۵۲۱ قربانی
2_ هند ۴۴,۶۸۱,۹۲۱ مبتلا، ۵۳۰,۷۳۳ قربانی

3_ فرانسه ۳۹,۴۸۱,۰۷۲ مبتلا، ۱۶۳,۷۵۲ قربانی
4_ آلمان ۳۷,۶۶۸,۳۸۴ مبتلا، ۱۶۴,۷۰۳ قربانی

5_ برزیل ۳۶,۷۳۳,۰۱۶ مبتلا، ۶۹۶,۳۱۶ قربانی
6_ ژاپن ۳۲,۰۴۵,۳۲۸ مبتلا، ۶۵,۳۶۹ قربانی

7_ کره جنوبی ۲۹,۹۹۹,۵۲۹ مبتلا، ۳۳,۲۰۹ قربانی
8_ ایتالیا ۲۵,۴۱۵,۶۳۰ مبتلا، ۱۸۶,۴۸۸ قربانی

9_ انگلیس ۲۴,۲۵۹,۲۴۰ مبتلا، ۲۰۳,۲۲۹ قربانی
10_ روسیه ۲۱,۸۹۴,۱۵۷ مبتلا، ۳۹۴,۶۹۴ قربانی

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۷۳ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۳۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.