میزان تحقق اجرای نسخه نویسی الکترونیکی بین ۹۷ تا ۹۸ درصد است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر حسین حبیبیان با اشاره به اینکه مصرف آنتی بیوتیک با شروع فصل زمستان ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است گفت: بیشترین آنتی بیوتیک مصرفی به ترتیب شامل سفکسین، آزیترومایسین و آموکسی سیلین بوده که شامل تمام نسخ طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد است.

مدیرکل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص وضعیت مصرف سرُم تاکید کرد: با شروع فصل پاییز و زمستان بیماری های تنفسی شیوع بیشتری پیدا می کند، لذا میزان مصرف سرُم ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر بیشترین میزان مصرف سرُم در کشور به ترتیب مربوط به خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان است.

وی افزود: میزان تحقق اجرای نسخه نویسی الکترونیکی بین ۹۷ تا ۹۸ درصد است، تنها ۲ درصد نسخ به صورت نیمه الکترونیکی وارد سازمان می شود، بیشترین مشارکت در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی مربوط به استان های بوشهر، سمنان و هرمزگان بوده و در حال حاضر بیشترین نرخ استفاده از نسخه کاغذی مربوط به استان های خراسان رضوی، قم و اردبیل است.

به گزارش مهر حبیبیان در پایان تصریح کرد: ۹۱ درصد پزشکان در اجرای نسخ به صورت تمام الکترونیکی و تنها ۹ درصد پزشکان به صورت نیمه الکترونیکی اقدام به نسخه نویسی دارند، در ابتدای طرح نسخه نویسی الکترونیکی ۷۰ هزار پزشک در این طرح مشارکت داشتند که این میزان در حال حاضر به ۸۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.