آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی درکشور در مقابله با ویروس کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، براساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی ها از تاریخ 19 تا 26 بهمن 1401 به این شرح است: از تعداد 3577807 مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، 141108 مرکز مورد بازرسی قرار گرفته اند و از تعداد 27149 مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی که اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شده اند، 392 مرکز پلمپ شده اند.

گفتنی است، براساس گزارش هفتگی واحد بهداشت "کووید" سامانه ملی 190 نیز، تعداد کل تماس های پاسخ داده شده، 203 تماس و تعداد کل شکایات ثبت شده، 141 شکایت برآورد شده است.همچنین تعداد 62 مشاوره و راهنمایی در خصوص بیماری کووید و واکسیناسیون انجام شده است. براین اساس، شکایت از عدم رعایت بهداشت دست در صدر جدول قرار گرفته است.


بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به "نانوایی ها، درمانگاه و کلینیک ها و نیز مدارس" است که با موضوع عدم رعایت بهداشت دست کارکنان، عدم وجود تهویه مطلوب و مناسب، عدم استفاده کارکنان ازماسک و عدم رعایت فاصله گذاری گزارش شده است.

جداول و نمودارهای آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی درکشور در مقابله با ویروس کرونا در فایل زیر قابل مشاهده است.

دانلود فایل

11.jpg 69.07 KB
وبدا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.